مثبت گرا
مثبت گرا

مثبت گرا

پاسخ به 15 پرسش بسیار مهم درباره ایدز

پاسخ به 15 پرسش بسیار مهم درباره ایدز

دکتر حمید عمادی – متخصص بیماری های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران


دکتر حمید عمادی در برنامه سلامت باشید شبکه 3 سیما به 15 سوال بسیار مهم در خصوص بیماری ایدز، مبتلایان به آن و امکان درمان آن پاسخ داده است. این فایل صوتی جهت افزایش آگاهی و هوشیاری ما نسبت به این بیماری کمک شایانی می نماید.

شما می توانید ضمن گوش سپردن به این فایل صوتی آن را دانلود کنید و یا در جهت اشاعه هر چه بیشتر آگاهی همگانی از این بیماری، آنرا از طریق گزینه "ارسال به دیگران" که در گوشه راست بالای صفحه است ، به سایر دوستانتان ارسال کنید. موفق و پیروز باشید

سوال1 – لطفاً در خصوص بیماری ایدز توضیح بفرمایید.

سوال 2–در کشورهای دیگر همین بحث ایدز و مسائل جنسی سالم و ناسالم وجود دارد چرا در آن کشورها یک مقدار کنترل شده تر است ولی در کشور ما کنترل نمی شود و یا ترس داریم که راجع به آن صحبت کنیم ؟

سوال3 – چرا دختران نوجوان بیشتر از پسران نوجوان در خطر هستند؟.

سوال 4– چرا در ایران مریض زیاد است ؟

سوال 5– آیا داروها اثر مثبت ندارند و یا طبابت ناقص است ؟

سوال6- من بارها در دندان پزشکی ها دیده ام که پنبه را آغشته به الکل می کنند و وسایل را تنها با الکل پاک می کنند آیا این الکل می تواند ویروس ایدز را از بین ببرد ؟ خیلی وقت ها گفته می شود که با روبوسی ویروس ایدز مبتلا نمی شود آیا امکان دارد که علم پیشرفت کند بعداً بگویند که از این طریق نیز مبتلا می شود ؟ به همین خاطر با افراد مبتلا به ایدز مردم دست نمی دهند و روبوسی نمی کنند.

سوال7 - چرا آزمایشات هر آزمایشگاه با دیگری فرق می کند حتی اگر در یک زمان معین انجام شده باشد؟

سوال8 – چرا شما روی این مسئله که دندانپزشکی ها و آرایشگاه ها مشکل ندارند این قدر راحت تأکید می کنید ؟ شاید مشکل داشته باشند.

سوال9 – من ماه پیش کل آزمایشات مربوط به قبل از بارداری را انجام دادم . مشکل خاصی نداشتم اما یک آزمایش مربوط بهHTLV1 بود که مثبت بود . می خواستم بدانم که برای من ضرری دارد یا خیر ؟ چون دکتر آزمایشگاه به من گفت که این مربوط به بیماریHIV است . و اینکه آیا شوهر من این ویروس را می گیرد یا خیر؟

سوال10 – تفاوت ایدز با سرطان خون چیست؟

سوال11 – پسر ده ماهه ای دارم که از بدو تولد به دلیل مشکل زردی و عمل فتق و نیز ذات الریه بیش از چهار بار در بیمارستان دولتی و خصوصی بستری شده و مدام تب دارد آیا امکان دارد نشان از ایدز باشد؟

سوال12 – فردی که رفتار پرخطری را انجام داده باشد و نگران از این مسئله باشد که حامل ویروس است یا خیر چه زمانی باید این آزمایش را انجام دهد ؟

سوال13 – این آزمایشی که داده می شود آیا برای افرادی که می خواهند ازدواج کنند اجباری است یا اختیاری ؟

سوال14 – نگاه جامعه یک مقدار نسبت به این افراد غلط است . حتی افراد در خانواده ی خود این نگاه غلط را دارند . متأسفانه برخی از پزشکان ما نیز این افراد را نمی پذیرند . حتی در بیمارستان ها وقتی که یک پرستار بالای سر یک بیماری که مبتلا به ایدز است حاضر نمی شود اگر هم حاضر شود با اکراه است آیا این مسائل خود این فرهنگ غلط را رواج نمی دهد ؟

سوال 15– کسی که مبتلا بهHIV مثبت است و شخصاً آزمایش داده و مطلع شده ، در محل کار خود و در خانواده باید این مسئله را عنوان کند یا خیر ؟

منبع: شبکه 3 سیما

کلمه عبور برا دانلود همه فایلها


www.khavaranshop.ir
  
  

پاسخ به 15 پرسش بسیار مهم درباره ایدز


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد